LASTİK SATIŞ MERKEZİ

Karamehmet Petrol olarak İnegölde lastik satış ve montaj uygulama sektöründe hizmet vermekteyiz. Ulusal ve uluslar arası Markaların, Binek ve Ticari araçlarınıza uygun yaz lastikleri, kış lastikleri ve dört mevsim lastik ürünlerini sizlere sunmaktadır. Şirketlerin çalışma anlayışını bilen ve beklentilerine çözüm üretebilen bir firmayız. Ekipmanlarımızın hepsi son teknolojiyle üretilmiştir. Yazlık kışlık lastiklerinizi, standartlara uygun şekilde depolanmasını ve değiştirilmesini sağlıyoruz.
 
Hizmetlerimiz; Lastik montaj Değişimi, balans, sibop değişimi, nitrojen hava, Lastik Basınç Ayarlama, Yol yardım, İnegöl Yol Yardım, Bursa Yol Yardım, İnegöl Lastik Yol Yardım, Bursa Lastik Yol Yardım, İnegöl Akü Yol Yardım, Bursa Akü Yol Yardım, İnegöl en ucuz lastik, İnegöl 7/24 Lastik, İnegöl açık lastikçi, 24 saat yol yardım, petlas yol yardım, lassa yol yardım, petlas inegöl, lassa inegöl, lastik inegöl, akü inegöl, michelin inegöl, mutlu akü inegöl, good year inegöl, petlas inegöl, lassa inegöl, continental inegöl, barum inegöl, starmaxx inegöl, ako inegöl
 
Bünyemizde Bulunan Başlıca Lastik Markaları:
 
GOOD YEAR
 
LASTİK VS
 
PETLAS
 
MİCHELİN
 
CONTİNENTAL
 
BRİDGESTONE
 
SAETTA
 
PİRELLİ
 
SAVA
 
Lastik balans ayarı nedir?
Balans ayarının amacı, lastiklerin dengede kalmasını sağlayarak sürüş güvenliği ve sürüş konforu sağlamaktır. Balans ayarı sırasında lastiğin her iki tarafının ağırlığı eşitlenir ve lastikler sürüş sırasında dengede kalır. Bu sayede titreşimlerin önüne geçilmiş olur, lastiğin düzensiz aşınması önlenir, iyi bir yol tutuşu ve sürüş konforu sağlanır. 
 
Direksiyonda ya da sürücü koltuğunda titreşim olduğunda veya lastiklerinizde düzensiz aşınma varsa lastiklerinizin balans ayarı bozulmuş demektir. Bu tarz bir problem yaşıyorsanız  balans ayarı kontrolü için sizi de  Karamehmet Petrole bekliyoruz.
 
Lastik balans ayarı neden bozulur?
 
Lastiklerde katettikleri kilometre ve zorlu zemin koşullarına göre, bazen aldıkları darbeler, kaldırıma çarpma gibi nedenlerden ötürü zamanla denge ve duruşunda bozulmalar meydana gelir. Aracınızı ne sıklıkta ve ne kadar yoğun kullandığınız da balans ayarının bozulması için belirleyici bir kriterdir.
 
 
Lastik balans ayarı ne zaman yapılır?
 
Lastiklerin denge ayarının bozulması sürüş koşullarına göre değişse de, şehir içinde kullanılan bir araç için yılda en az bir kez vaya 15.000 kilometrede bir lastiklerinizin balans ayarını yaptırmanızı tavsiye ederiz. Ücretsiz balans ayarı kontrolü için sizi de bekliyoruz.
Lastik balans ayarı yapılmazsa ne olur?
Lastikler aracınızın yolla tek temas noktasıdır. Sürüş güvenliği açısından lastiklerinizin balans ayarı kontrolü çok büyük önem taşır. Lastik balans ayarıyla tekerleğin ağırlığı dönme ekseni etrafına eşit olarak dağılır ve böylece titreşimler ortadan kalkarak daha konforlu ve güvenli sürüş sağlanır. Ayrıca lastiklerin düzensiz aşınmasının yanında, süspansiyon, direksiyon aksamları ve araç rulmanlarının da erken aşınması da önlenmiş olur. 
 
Rot ayarı ve balans ayarı arasındaki fark
Rot ve balans ayarları birlikte anılsa da aslında iki farklı bakımı ifade eder. Balans ayarı yapılmadan rot ayarının yapılabilmesi mümkün değildir. Balans ayarı ile aracın tekerleklerinin yüksek hızda ağırlık merkezinden kaynaklanan titreşimleri engellenirken, rot ayarı ile tekerleklerin açısı ayarlanır.
 
Aracın en önemli parçalarından bir tanesi lastiklerdir. Aracın hareket etmesi için mutlaka lastiklerinin olması gerekir. Lastik seçimi ise başlı başına dikkat edilmesi gereken bir konudur. Araç lastikleri kimyasal çelik teller ve maddelerin birleşmesinden oluşmaktadır.
 
Can güvenliğinin sağlanması ve güvenli bir yol tutuşu için lastiklere ihtiyaç vardır. İçerisine hava verilen lastikler sayesinde seyir halinde olmak mümkün olacaktı. Araç lastiği çeşitli bölümlerden oluşmaktadır. Bu bölümler sırt, omuz, yanak ve topuk olarak adlandırılır.
 
Sırt denen bölüm lastiğin yere temas eden bölgesine verilen isimdir. Omuz ise sırt ve yanağın birleştiği kauçuktan yapılmış bir madde olarak bilinmektedir. Yanak denen kısım ise lastiğe esnekliğini veren ve üzerine lastiğin markasının işlendiği bölüm olarak söylenebilir. Lastiğin jant ile temas eden kısmı ise topuk olarak adlandırılır.
 
Lastik aracın tüm yükünü taşıyan parçadır. Lastik direksiyon ile bağlantılı şekilde hareket eder ve direksiyonun çevrilmesi ile yönünü sağlar. Motordan gelen gücü kullanarak ise geri ve ileri hareketleri gerçekleştirir.
 
Lastiklerin kullanımında en önemli konu hava basıncıdır. Hava basıncının doğru miktarda olması lastiklerden en verimli sonucu almanın yanı sıra ömrünü de uzatacaktır. Lastiklerin performansında azalma olmaması için hava basıncının düzenli olarak kontrol edilmesi gerekir.
 
Lastikte diş derinliği de önemli konulardan birisidir. Yeni lastiklerde diş derinliği oldukça fazla olurken zamanla kullanıma bağlı meydana gelen aşınmadan dolayı bu derinlik azalmaya başlar. Derinliği 1,6 mm altına inen lastikler can güvenliği için tehlikeli olduğundan kullanılmamalıdır.
 
KIŞ LASTİĞİ NEDİR, ÖZELLİKLER VE FARKLARI NELERDİR, KULLANIMINDA NELERE DİKKAT EDİLMELİ?
 
Kış aylarında, havalar soğumaya başlayınca (+7 C derece ve altı), sürekli değişen hava ve yol koşullarında emniyetli bir sürüş ve can güvenliği için kış lastiği kullanılması tavsiye edilmektedir. Bununla beraber, kış lastiği kullanımı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın hazırladığı ve 8 Kasım 2012 tarih ve 28461 sayı ile Resmi Gazete’de yayınlanan, “Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller ile Tartı ve Boyut, Ölçüm Toleransları Hakkındaki Yönetmelik” ile kış lastiği kullanımı, “Yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan araçların her yılın 1 Aralık ile 1 Nisan tarihleri arasında kış lastiği kullanmaları zorunludur. Hava şartlarının gerektirmesi halinde söz konusu tarih aralığındaki süre Bakanlıkça 1 ay artırılabilir” ifadesiyle ilgili araç grubu için zorunlu hale gelmiştir.
 
Yürürlüğe giren Yönetmelik ve buna bağlı Genelgeler, kış aylarındaki emniyetli sürüş adına çok önemli bir katkıdır ve kış lastiği kullanımının yaygınlaştırılması ve trafik kazalarının azalması adına çok önemli bir adımdır. Bununla beraber, lastik sektörünün, kış lastiği kullanımının bir zorunluluk olarak görülmesinden öte, emniyetli sürüş sorumluluğuyla kullanılması konusunda sürücülerin farkındalığının artırılmasıyla ilgili sorumluluğu bulunmaktadır.
 
Kış lastiğinin başlıca özellikleri ve araç sahiplerine sağladığı avantajlar :
 
1) Kış lastiklerinin yaz lastiklere göre genellikle daha fazla diş derinliği vardır.
2) Kış lastiklerinde desen doluluk oranı, standart lastiklere göre daha azdır. Böylece yol yüzeyindeki kar, buz, su, çamur gibi maddelerin oluklardan dışarı atılması daha kolay olur.
3) Kış lastiklerinin sırt deseninde kılcal damarlı ve omuz bloklarının dişli bir yapısı vardır. Bu yapı, karlı, erimiş karlı ve çamurlu yüzeylerde ilave çekiş sağlar.
4) Kış lastikleri özel karışımı sayesinde kış şartlarında sertleşmeyerek, tutunma özelliklerini korur.
5) İçeriğindeki yüksek silika oranıyla, tutunma özelliklerini korur ve ıslak zeminde sürüş emniyetini artırır.
 
Ticari araçlarda kullanılan kış lastikleri ise yapısal özellikleri ve sağladıkları avantajlarla otomobil lastikleri ile benzerlik göstermektedir. Yalnızca ticari araçlar yük taşıma kapasitesine sahip oldukları için binek araçlarda kullanılan kış lastikleri kadar agresif desenli ve aşırı dişli olmazlar.
 
Kış lastiklerine alternatif olarak gösterilen zincir kullanımı ise araçların lastik ve mekanik aksamına zarar verdiği için sadece zorunlu durumlarda ve mümkün olan en kısa sürede kullanım için tavsiye edilmektedir.
 
+7 derece hava sıcaklığından daha soğuk havalarda ve 1 Aralık-1 Nisan tarihleri arasında karlı zeminlerde kış lastikleri kullanımı ile elde edilen fren mesafesi; gerek yaz lastiklerinden ve gerekse zincir takılmış yaz ya da kış lastiklerinden elde edilen fren mesafesine göre daha kısadır.
 
Araçta sadece 2 lastiğin kış lastiği olması, ani frenleme, viraj alma gibi manevralar sırasında aracın kontrolünü zorlaştırır. Bu nedenle kış lastiklerinin 4’lü set olarak kullanılması gerekir.
 
Kış lastiklerini yaz lastiklerinden ayırt edebilmek de kolaylıkla mümkündür. Yapısal farklılıklarına ek olarak, kış lastiklerinin yanaklarında kış kullanımını ifade eden markalama bulunur. Kamyon, çekici, tanker, otobüs, minibüs, otomobil ve kamyonet türü araçların lastiklerinin yanaklarında (M+S) işareti veya (M+S) işareti ile birlikte kar tanesi (snowflake)  işareti veya sadece kar tanesi (snowflake) işareti varsa bu “Kış Lastiği”  (*) olarak kabul edilmektedir.
 
Bir diğer önemli konu ise, lastiklerin kullanılmadıkları dönemlerde de uygun koşullarda saklanmasıdır. Kullanılmayan lastikler, tekrar araç altına takıldıklarında performans kayıpları yaşanmaması adına, en ideal şartlarda (kuru, serin, güneş ışığı almayan asit ve yağ benzeri kimyasallardan uzak) muhafaza edilmelidir. İdeal saklama koşulları aşağıdaki gibidir :
 
1) Güneş ışınlarıyla yüksek mor ötesi ışın içeren güçlü yapay ışınların ürün üzerine gelmesi önlenmelidir.
2) Depo zemini; betondan düzgün yapılmış olup, temiz olarak muhafaza edilmelidir.
3) Depo ortamı mümkün olduğunca serin, kuru ve havalandırılmış olmalıdır.
4) Ürünlerin tesisat boruları ve radyatörlerle doğrudan teması önlenmelidir.
5) Tavan/çatı, pencereler, giriş ve benzeri yerlerden su sızıntısı olmamalıdır.
6) Ürünleri kirletecek ve/veya zarar verecek maddeler depoda bulunmamalıdır.
7) Yangın ve diğer tehlikelere karşı gerekli tedbirler alınmış olmalıdır.
8) Sıcaklık 50 derecenin üzerinde olmamalıdır.
 
(*) : 10/11/2014 tarih ve(2014/KDGM- 09 /DENETİM) sayılı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı – Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’ne ait Genelge

 

Lastik - Akü Yol yardım için 7/24: 0541 715 58 28 i arayabilirsiniz.

7/24 Yol Yardım İletişim için : 05417155828

Şubelerimiz: 

Akaryakıt İstasyonu: Mahmudiye mah. Ankara Caddesi No:2/6
Araç Bakım: Osmanbey Caddesi Kaynak Sokak No:8 (Karamehmet Petrol Yanı)
Lastik Merkez: Osmanbey Caddesi Kaynak Sokak No:6 ( Karamehmet Petrol Yanı)
Şube 1: Ankara Caddesi No:12 (Hadim Market Yanı)
Şube 2: Organize Sanayi 1. Cadde Metal Sanayi Girişi Karşısı (Kaynakçılar Yapı Market Yanı)
 
Telefon: 0224 715 58 28
 
7/24 Yol Yardım İletişim için : 0541 715 58 28
 

Hizmetlerimiz; Lastik montaj Değişimi, balans, sibop değişimi, nitrojen hava, Lastik Basınç Ayarlama Bünyemizde Bulunan

 

24 saat açık lastikçi , 7/24 lastik yol yardım inegöl, akü inegöl, akü yol yardım inegöl, lastik yol yardım inegöl, 24 saat açık lastikçi inegöl, açık lastikçi inegöl, gece lastik inegöl, yol yardım, en yakın lastikçi, en yakın lastikçi inegöl, lastik inegöl, petlas inegöl, lassa inegöl, michelin inegöl, araç bakım inegöl, mobil 1 center inegöl, en yakın inegöl, nöbetçi lastikçi, nöbetçi lastikçi inegöl, lastik tamiri inegöl, lastik tamir, lassa yol yardım, petlas yol yardım, petlas yol yardım inegöl